Életképek

Címlap

Hevesy György Kémiaverseny

A Hevesy György országos kémia verseny megyei fordulójában Csörg? Dávid 8.A III. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Borsos Katalin és Vargáné Hajdú Mária.

WRO 2015 - Katarba, a világbajnokság dönt?jére utazhatnak a bányaisok

2015.05.22-23. között az EDUTUS F?iskola szervezésében, a tatabányai "Vértes Agórája" rendezvényközpontban bonyolították le a WRO (World Robot Olympiad) nemzetközi robotika verseny magyarországi dönt?jét. A tét a világbajnokság dönt?jén való részvétel volt, amelyet az els? helyezett csapat vívhatott ki magának.
A verseny JHS (Junior High School) kategóriájában a feladat egy olyan robot megépítése és programozása volt, amely képes felderíteni környezetét és az elrejtett információk begy?jtése után, azok alapján megkeresi és összegy?jti a terepen található biztonságos leleteket, míg a károsakat a helyszínen hagyja. A robotnak minderre 2 perc állt a rendelkezésére. (Részletek: http://www.wroboto.org/ vagy http://www.tt-iroda.edutus.hu/hu/wro/2015)
Iskolánkat két csapat képviselte a versenyen. A két napos rendezvény els? napján kellett a robotot megépíteni, míg a második napon zajlottak a tesztpályákon a bemutatók. Két bemutató között 30-40 perc állt a csapatok rendelkezésére, hogy módosítsák a robot felépítését vagy a programját. A verseny nagyon izgalmasan alakult, mert csak a negyedik (utolsó) bemutató kör után alakult ki a szoros végeredmény.
Mindkét csapatunk fegyelmezett és kreatív munkájának köszönhet?en felállhatott a dobogóra. Az els? helyezett csapat ezzel kivívta a jogot, hogy Magyarországot képviselve részt vegyen a világdönt?n (2015. novemberében), amelyet Doha-ban rendeznek (Katar f?városa).
Eredmények:
Országos I. hely és részvételi lehet?ség a világdönt?n:
"IQninják" csapat: Mihalik Dániel (7.A), Nyíri Anna Eszter (7.A), Zsetkó Dávid (7.B)
Országos III. hely:
"Bármi" csapat: Kaptás Flóra (7.A), Rácz Zsombor (7.A), Venyingi Fanni (7.A)
Felkészít? tanár: Kiss Róbert.

Részletes képes beszámoló az országos dönt?r?l: https://www.youtube.com/watch?v=T46smpnM6qg

A versenyr?l a televízió is beszámolt: http://tv2.hu/musoraink/tenyek/177255_robotok_versenyeztek_tatabanyan.html

Túra az Alacsony-Tátrában

Lelkes bányaisok vettek részt május elején Szabó Ödön tanár úr vezetésével az Alacsony-Tátrába szervezett kiránduláson. Az út tavaszi túrázásnak indult, de helyette téli örömöket nyújtott a résztvev?knek. Szedresi Luca 9.A és Vidovics Gerg? 9.B beszámolója itt olvasható. Képek a Galériában!

Országos dönt?sök a bányais pólósok!

A Hírös Sport Nonprofit Kft. Kecskeméti Sportiskola vízilabda szakosztálya 2015 áprilisában rendezte meg a Kecskeméti Fürd? 25 m–es medencéjében a 2014–2015. évi SULI PÓLÓ DIÁKOLIMPIA selejtez? mérk?zéseit.
A Bányai Júlia Gimnázium csapata 1. helyezést ért el, és az országos dönt?be jutott, ahol a gy?ztes csapat elnyeri a felajánlók és a Magyar Vízilabda Szövetség által alapított Suli Póló Vándor Kupát. A csapat tagjai (5-6-7. osztályos korcsoport): Bodnár Máté, Deák Péter, Egervölgyi Tamás, Forgó János, Király Pál, Kolonics Milán, Labancz Levente, Nagy Zorka Anna és Ölvödi Soma.
Ezúton köszönjük dr. Deák Péternek, hogy szül?i és edz?i min?ségében kísérte a gyerekeket a versenyre. A diákok itt is szeretnék megköszönni edz?ik, Gyenes István és Újszászi Kornél munkáját.

 

"Magyar h?sökre emlékezünk"

A KLIK Nagyk?rösi Tankerülete és a Nagyk?rösi Kossuth Lajos Általános Iskola által szervezett "Magyar h?sökre emlékezünk" országos tanulmányi verseny Rajz fordulóján Antalfalvi Anna 7.A V. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Sántáné Beke Anikó.

PAPÍRGY?JTÉS!!!

JÚNIUS 10. szerda

7-16 óra

Kérjük és el?re is köszönjük a tanulók és szül?k segítségét a Diákönkormányzat támogatására.

Kalmár László Matematika Verseny

A TIT Kalmár László Matematika Verseny országos dönt?jében Török Ágoston 5.A 4. helyezést ért el. Felkészít? tanárok: Varga József és Brenyó Mihályné.

Az angol felmérés eredménye

Az angol felmérés eredménye az alábbi linket tölthet? le: Eredmények

Tájékoztató a Kecskeméten működő gyülekezetek elérhetőségeiről

 

Kecskeméten működő gyülekezetek elérhetőségei

 

Gyémánt Út Buddhista Közösség Kecskeméti Meditációs Központ

6000 Kecskemét, Széchenyi krt. 7/D

Gódor Emőke kapcsolattartó

20/2499-422

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Hetednapi Adventista Egyház Kecskemét

6000 Kecskemét, Liszt Ferenc u. 28.

Nt. Simon István lelkész

30/6643-092

Hoffer István

 

HIT Gyülekezete

1103 Budapest, Gyömr?i út 69.

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Pap László központi koordinátor

30/206-4460

 

~ Kecskemét

6000 Kiskőrösi út 5.

Deák Péter gyülekezet presbitere, hit és erkölcstan tanár

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Kecskeméti Baptista Gyülekezet

6000 Kecskemét, Szent-Györgyi Albert u. 23.

Nt. Mike Sámuel lelkipásztor

20/886-0639

Vetési Kornél kapcsolattartó

20/8861-992

 

Kecskeméti Evangélikus Egyházközség

6000 Kecskemét, Szabadság tér 3.

76/323-506

20/824-3391

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Nt. Kis János lelkész

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Nt. Hulej Enikő evangélikus lelkész

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Kecskeméti Pünkösdi Gyülekezet

6000 Kecskemét, Klapka u. 9-11- 1. emelet

Szerdi Szilárd lelkipásztor

06 20 426 4479

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Kecskeméti Református Egyházközség

6000 Kecskemét, Szabadság tér 7. Pf. 129.

Nt. Varga Nándor Elnöklelkész

76/500-389

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Pál Ferenc hittanoktatásért felelős lelkipásztor

06 30 205-3094

 

Kecskeméti Római Katolikus Főplébánia

6000 Kecskemét, Plébánia köz 1.

Dr. Jeney Gábor plébános

76/487-501

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Fekete Gábor diakónus

30/457-7031

 

Magyar Görög Katolikus Egyház

6000 Kecskemét, Fehér utca 1.

76/403-778

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Feczák László szervez?lelkész

30/742-6270

 

Magyarországi Jehova Tanúi Egyház

a hitoktatást saját gyülekezeteiben látja el

Csókás Ferenc városfelvigyázó

6000 Kecskemét, Ipoly utca 29.

76/320-565

Galló Zsigmond Kecskemét- Kelet Gyülekezet koordinátora

6000 Kecskemét, Brassói utca 22.

 

Ortodox Egyház

Borisz atya egyedi megbeszélések alapján fogja majd a feladatot ellátni.

Kecskemét, Széchenyi tér 9.

30/2066-748

7377-35

 

Zsidó Hitközség

nincs közvetlen kapcsolat

6000 Kecskemét, Nagykőrösi utca 8.

Prof. Dr. Grósz Andor elnök

 

Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége
        MAZSIHISZ

Cím: Oktatási Osztály
        1075 BUDAPEST
        Síp utca 12.

E-mail: 
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Telefon: 
413-55-00/254 mellék
        413-55-78 (közvetlen)

Oktatási Osztály vezetője: Csillag Ferenc

 

A gyülekezetek elérhetőségei az alábbi linken tölthető le: Gyülekezetek elérhetőségei

 

 A hit gyülekezete a hitoktatás szolgáltatásával kapcsolatban további információk itt találhatók:

http://www.hiteserkolcstan.hu/

https://m.youtube.com/watch?v=MdEJxPwfkQ8

Adventista hitoktatás

Baptista Hittan

Evangélikus hit- és erkölcstan

Katolikus hit- és erkölcstan

Zsidó hit- és erkölcstan

 

A református hittanoktatásról szóló tájékoztatót az alábbi linken érhető el:

http://krek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1072%3A2014-03-31-07-57-32&catid=12%3Ahireink&Itemid=177&lang=hu

KÖZZÉTÉTELI LISTA

Folyamatban...

Évfolyamelső

A Bányai Júlia Gimnázium nevelőtestülete által alapított „Évfolyamelső" cím az iskolai teljesítményben is megmutatkozó szorgalom és tehetség elismerésére hivatott. Bízunk benne, hogy az iskolai elismerés ezen új formája további motivációt fog jelenteni diákjainknak kiemelkedő teljesítmények elérésére.

1. Az Évfolyamelső cím az iskolai teljesítményben is megmutatkozó szorgalom és tehetség elismerésére hivatott.

2. Évfolyamelső minden évfolyamon egy és csak egy tanuló lehet.

3. Az osztályfőnök a kitűnőket (annak hiányában a legjobb tanulmányi eredménnyel rendelkező tanulókat) terjeszti fel.

4. Az Évfolyamelső címet az kapja, aki szorgalma, tudásvágya, órai aktivitása, tanuláshoz való hozzáállása, tanulmányi versenyeredményei, év végi bizonyítványa alapján az évfolyamon a legjobb.

5. Rossz és változó magatartású tanuló nem lehet Évfolyamelső.

6. Az Évfolyamelső címet 5.-11. évfolyamon a tanévzáró ünnepségen, 12. évfolyamon a ballagási ünnepségen az iskola igazgatója vagy megbízottja adja át.

7. Az Évfolyamelső személyéről a(z évfolyamonként) két osztályfőnök javaslata alapján a „Kuratórium” dönt.

8. Az Évfolyamelső oklevelet és egy reprezentatív, gravírozott tollat kap ajándékba.

 

Bányai Júlia-díj

 

A Bányai Júlia-díj odaítélésének elvei

 

 A díjat az iskola fennállásának 50 éves évfordulójára alapította a nevelőtestület az 1998/99. tanévben a nyolc éven át kiemelkedő tanulmányi eredményt elérő tanulók számára.

 

A díjat a ballagáson nyújtja át az igazgató a mindenkori végzős diákok közül azoknak, akiket a nevelőtestület az évfolyamon tanító szaktanárok javaslatát figyelembe véve arra érdemesnek ítél az alábbi szempontok alapján:

1.Tanulmányi eredménye a nyolc év folyamán kiemelkedő volt (4,7 – 5,0 között).

2. Az OKTV-n, OÁTV-n illetve ezeknek megfelelő szintű versenyen 1-20. helyen végzett, és valamely helyezését az utolsó négy évben érte el. (Az alsó négy évfolyamon elért eredményei is figyelembe vehetők, de nem elégségesek.)

ÉS/VAGY

Több közép- ill. felsőfokú nyelvvizsga bizonyítvánnyal rendelkezik vagy kiemelkedő tevékenységet végez a művészetek, kultúra, sport területén (néptánc, ének, hangszeres zene, képzőművészet stb).

 

Magatartása ellen a nyolc év folyamán jelentős kifogás nem merült fel, tanárait, osztálytársait tiszteli, az osztály- és iskolaközösség érdekében –lehetőségeihez mérten– feladato(ka)t vállalt.

 

A döntést a nevelőtestület hozza a 12.évfolyam jegyeit záró értekezletével egy időben.

IMIP - Éves értékelés


AZ ISKOLAI MIN?SÉGIRÁNYÍTÁSI PROGRAM ÉVES ÉRTÉKELÉSE

2011/20112. tanév

 

Az IMIP végrehajtásának éves értékelését az intézmény ellen?rzési, értékelési rendszerének összefoglalója alapján elvégeztük, melynek eredményét az alábbiakban ismertetjük.

Ebben a tanévben kiemelked? jelent?ség? feladatunk volt a XXI. Nemzetközi Magyar Matematika Verseny megrendezése, amely 2011 júniusától 2012 áprilisáig folyamatos feladatot adott.

TANULÓK

1.Tanulmányi munka

Az éves munkaterv, a pedagógiai program és a tanmenetek szerint folyamatos volt a munka. Ellen?rzése a dokumentumok (elektronikus napló, ellen?rz?k, stb.) alapján rendszeres volt. Az iskolai tanulmányi átlag 4,381,az utóbbi három évben évente kb. 0,05-dal emelkedett.

2.Tanulmányi versenyek, eredmények

Mellékeljük az ez évi versenyeredményeket, amelyek h?en tükrözik ezen a területen az IMIP-ben és a pedagógiai programban rögzített célkit?zések teljesülését (a tanév végi beszámoló melléklete).

3.Magatartás, szorgalom.

Folyamatos volt az együttm?ködés az egy osztályban tanító tanárok között. A tanév folyamán kétszer, a félévzáráskor az egy osztályban tanító tanárok konferencián egyénenként értékelték a tanulók magatartását, szorgalmát, el?menetelét, és személyiségük fejl?dését. (Magatartás átlag: 4,46, szorgalom: 4,34.)

4.Fegyelem

Amikor szükségesnek ítéljük, rendkívüli szül?i értekezletet és iskolagy?lést hívunk össze.

Azt állapíthatjuk meg, hogy az iskolai fegyelmi helyzetre folyamatosan figyelnünk kell.

Az ügyeleti rendszer folyamatosan m?ködik, naponta négy pedagógus ügyelt az óraközi szünetekben a folyosókon és az udvaron.

 

 

5.Jutalmazások (motiváció)

Évi két alkalommal, karácsonykor és a tanévzárón az iskola összes diákja el?tt oklevéllel, könyvjutalommal, az eredmények megnevezésével értékeltük tanulóink kiemelked? teljesítményét. A versenyeredményekr?l, a különböz? rendezvényeken iskolánkat képvisel? diákok teljesítményér?l az iskolai honlapon folyamatos tájékoztatást nyújtunk.

Kiemelked? tanulóink iskolai alapítványi ösztöndíjra pályázhattak, amelyet a tanévzáró ünnepségen kaptak meg. A diákok egyéb alapítványi támogatásra is pályázhattak tanulmányaik el?segítésére (pl. KöMaL el?fizetés).

A ballagáson három tanuló vehette át az iskola legmagasabb elismerését, a Bányai Júlia díjat, egy tanuló pedig Évfolyamels? díjat.

Az 5 – 11. évfolyam évfolyamels? diákja a tanévzárón vette át elismerését az iskola közössége el?tt.

Megvalósítottuk a bejáratnál a „dics?ségtáblát”, amelyre folyamatosan kikerülnek a legjobb eredmények és a legjobbak fotói.

6.Bels? mérések

A pedagógiai program szerint a 8. év végén megtartottuk matematikából és magyarból a bels? vizsgát.

7.Küls? mérések

A kompetenciamérés, melynek eredménye (a tanév végi beszámoló melléklete) mutatja, hogy iskolánk eredményei a nyolcosztályos gimnáziumok eredményeinél is jobbak.

PEDAGÓGUSOK

8.Munkaközösségi szakmai munka

Az éves munkaterv szerint folyamatos volt. Az egyes munkaközösségek vállalt feladataikat teljesítették. Pl. idegen nyelvi - m?fordító versenyek, idegen nyelvi karácsonyi party, francia délután, matematika feladatbank kialakítása az évközi mérésekhez, egységes értékelési rendszerhez, bels? méréshez, magyarból, matematikából bels? mérés,robotikából országos verseny szervezése, testnevelésb?l a mindennapos testnevelés megvalósítása (játékórák), sportnap, pontszerz? verseny matematikából, stb.

ISKOLA

9.Alapítványi támogatással folytatódott az osztálytermek kifestése, függönyök vásárlása.

10.Iskolai bels? szabályzatok

Ebben a tanévben folytattuk a bels? szabályzatunk alkalmazását, kiegészítését, finomítását, amelyben olyan szabályok találhatók, amelyek meglétét nem írja el? jogszabály, de az egységesség szellemében az iskolai életben fontosak. ABels? folyamatok szabályai dokumentum felkerült az iskola honlapjára, így a szül?k, tanulók és pedagógusok is érvényesíthetik a benne foglaltakat az iskolai élet különböz? területein.

11.Min?ségbiztosítás, intézményi önértékelés

Ebben a tanévben kiemelked? jelent?ség? feladatunk volt a XXI. Nemzetközi Magyar Matematika Verseny megrendezése, amely 2011. júniustól 2012. áprilisig folyamatos munkát adott, és az iskola elismert min?ségi munkáját mutatja. A legnagyobb feladatot a támogatók keresése jelentette.

A versenyt 2012. március 14-18 között rendeztük, amelynek lebonyolításában a matematika munkaközösség irányításával az egész tantestület részt vett.

E tanév végén elégedettségi vizsgálatot végeztünk a 12. évfolyamosok körében. 15 kérdésb?l álló kérd?ívvel és 3 kifejt?s választ igényl? kérdéssel vizsgáltuk meg az elégedettségüket a Bányaiban töltött 8 évr?l.

Terveink szerint a vizsgálatot minden évben elvégezzük.

12.Pályázatok

Az iskola a tanév folyamán több sikeres pályázatot nyújtott be.

Eredményes pályázatot nyújtottunk be „Robotika szakkör és tehetségnap” címmel a Wekerle Sándor Alapkezel?höz, melynek révén 1.000.000 Ft támogatást nyert iskolánk. (NTP-KTMK-11-0068.)

A Nemzetközi Magyar Matematikaversenyhez 2.000.000 Ft minisztériumi és 500.000 Ft részönkormányzati támogatást kaptunk.

A TÁMOP 3.1.3 – 10/2 jel? sikeres pályázat eredményeként 215 millió Ft támogatást nyert el a fenntartó természettudományos laboratórium iskolánkban történ? kialakítására és a hozzá kapcsolódó szakmai fejlesztésekre.

A Városi Támogatási Programból 100.000 Ft-ot pályáztunk az országos robotversenyünk lebonyolításához.

4.000.000 Ft érték? támogatást nyertünk a TÁMOP-3.1.7-11/2 jel? „Referencia intézményi szerepkörre történ? felkészülés a kecskeméti Bányai Júlia Gimnáziumban” cím? pályázatunkkal.

A Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kara Kutatóiskola pályázatán iskolánk 50.000 Ft támogatást nyert.

Folyamatban van a TÁMOP 3.4.3 – 11/2 jel? Iskolai tehetséggondozás cím? pályázatunk, mellyel 20.000.000 Ft támogatást szeretnénk elnyerni.

 



A tehetséggondozáshoz kapcsolódó

rendezvények, programok

 

 

Id?pont

Rendezvény, program

2011.10 – 2012.03.

Bányais pontszerz? verseny 3 – 4. osztályosok számára (4 + 1 forduló)

2011.09.23.

Robotos diákjaink programvezet?ként részt vesznek a Kutatók éjszakája programján

2011.10.11.

Iskolai m?fordító verseny angol nyelvb?l

2011.10.18.

Iskolai m?fordító verseny német nyelvb?l

2011.11.12.

Diákjaink részvétele a Hlavay József Országos Környezettudományi és M?szaki Diákkonferencián az Ember és energia szekcióban

2011.12.08.

„Meet the Scientist” – dr. Röst Gergely matematikus el?adása és természettudományos bemutató program

2011.12.16.

Vállalkozónak születni kell.” – a Demokratikus Ifjúságért Alapítvány vitanapja

2012.02.17.

Zrínyi Ilona Matematikaverseny iskolánkban

2012.03.14 – 18.

XXI. Nemzetközi Magyar Matematikaverseny iskolánk rendezésében

2012.03.31.

Kalmár László Matematikaverseny iskolánkban

2012.04.05.

Zrínyi Ilona Matematikaverseny országos dönt? iskolánkban

2012.04.21.

III. LEGO Robotprogramozó Országos Csapatverseny iskolánk rendezésében

 

 

A 2011. évi kompetenciamérés eredményeinek

értékelése, feladatok

A Tanulási környezet jelentés alapján:

az iskola épületének állaga közepes (ez a budapesti és megyeszékhelyi iskolák 55 %-ában van így);

felújítási munkák az utóbbi 10 évben nem folytak (ez a budapesti és megyeszékhelyi iskolák 75 – 80 %-ára jellemz?);

a tanulók családjának anyagi és szociális helyzete romlott (az el?z? évi 8,66-os index 7,23-ra csökkent) – ez a mutató a városi és megyeszékhelyi gimnáziumok átlagánál kicsit magasabb, de a budapesti gimnáziumok átlagát nem éri el – lényeges a csökkenés, mint tendencia;

a tanulási nehézséggel küzd? tanulók arányából képezett index iskolánkban 1,96, ami magasabb mindegyik összehasonlítási csoport indexénél (az országos átlag konfidencia intervalluma 0,93–1,16, a megyeszékhelyi gimnáziumoké 1,12–1,44, a budapestieké 0,51 – 1,07). Ennek alapvet? oka, hogy a 10. évfolyamon 2 f?, a 6. évfolyamon pedig 1 f? BTMN-es tanuló vett részt a mérésben;

kiemelt figyelmet érdemel, hogy a fegyelemre vonatkozó index értéke -4, a motivációra vonatkozó index 2. Erre fokozott figyelmet kell fordítani annak ellenére is, hogy a mérés kapcsán az erre vonatkozó adatok szubjektív megítéléseken is alapulnak (vagyis ha magasabb az elvárás, akkor alacsonyabb értéket kapott ez a terület az értékeléskor).

Az Összefoglaló jelentés alapján:

A telephely létszámadatai csak annyiban érdekesek, hogy családi háttér indexe (CSH-indexe) elegend? számú tanulónak van, így a részletes elemzésben figyelembe tudták venni ezt is, illetve jelzi, hogy az egyes évfolyamokon 1–2 hiányzó tanuló volt a méréskor.

Fontos megjegyezni, hogy a 6. évfolyamon viszonylag alacsonyabb (77,6 %) azoknak a tanulóknak a száma, akik CSH index-szel rendelkeznek, vagyis értékelhet? módon kitöltve visszahozták a háttér kérd?ívet. (a 8. és a 10. évfolyamon 94 – 95 %).

Az átlageredmények táblázataigen szép képet mutat. Az összehasonlításban az országos átlaghoz, a nyolcosztályos gimnáziumok átlagához és a nagy nyolcosztályos gimnáziumok (legalább 108 tanuló a három évfolyamon) átlagához hasonlítják a mi eredményeinket. Mindegyikt?l szignifikánsan jobb eredményt értünk el.

A telephely eredménye a tanulók CSH-indexének tükrében táblázat azt mutatja, hogy ha az ország összes iskolájában a mi diákjainknak megfelel? CSH-indexszel rendelkez? diákok eredményeit nézzük, akkor minden évfolyamon mindkét kompetenciaterületen szignifikánsan jobb eredményt értek el diákjaink. A nyolcosztályos gimnáziumokhoz viszonyítva matematikából a 8. és 10. évfolyamon valamint szövegértésb?l a 6. évfolyamon a képzési forma alapján elvárható eredményt érték el diákjaink, matematikából a 6. és szövegértésb?l a 8. és 10. évfolyamon pedig jobbat.

A telephely eredményei a tanulók korábbi eredményének tükrébentáblázat szerint a tényleges eredmény az országos eredmények alapján várhatónál jobb (kivéve a 8. évfolyamon a szövegértés eredményt, ahol a várhatóval megegyezik), a nyolcosztályos gimnáziumok várható eredményével általában megegyezik, kivéve a 10. évfolyamon a szövegértést, ami a várható eredménynél jobb. Összességében a tanulók korábbi eredménye alapján elvárható, vagy annál jobb teljesítményt produkáltak diákjaink.

A telephely eredménye az eddigi kompetenciamérésekbentáblázataazt mutatja, hogy matematikából a 2011. évi 8. évfolyam gyengébb eredményt ért el, mint a 2010. évi 8. évfolyam, valamint szövegértésb?l a 6. évfolyam gyengébb eredményt ért el, mint a 2008. és a 2009. évi. Ugyancsak szövegértésb?l a 8. évfolyam eredménye viszont jelent?sen jobb, mint a 2010. évi évfolyamé. Ezek az összehasonlítások viszonylag keveset jelentenek, hiszen a különböz? évfolyamok összetétele jelent?sen különbözhet. Ugyanakkor nem tapasztalható tendenciaszer? javulás vagy romlás az évfolyamok között.

Az alapszintet el nem ér? tanulók aránya táblázat azt mutatja, hogy a 8. évfolyamon matematikából volt 3 %-nyi (2 f?) olyan tanulónk, akiknek képességszintje nem érte el az alapszintet. (Egyikük jelenleg már külföldön tanul.)

Az iskolánk eredményénél szignifikánsan jobb eredményt elért telephelyek száma:

 

 

Évf.

Jobb eredményt elért telephelyek száma (összes telephelyek száma)

 

Országosan

Nyolcosztályos gimnáziumok között

Nagy nyolcosztályos gimnáziumok között

Matematika

6.

21 (2710-b?l)

5 (89-b?l)

1 (33-ból)

8.

50 (2790-b?l)

12 (93-ból)

7 (33-ból)

10.

24 (1670-b?l)

9 (87-b?l)

5 (32-b?l)

Szövegértés

6.

7 (2710-b?l)

6 (89-b?l)

2 (33-ból)

8.

9 (2790-b?l)

4 (93-ból)

2 (33-ból)

10.

14 (1670-b?l)

7 (87-b?l)

3 (32-b?l)

 

 

Az egyes képességszinteken lév? tanulók aránya:

 

 

 

Évf.

Az adott képességszinten lév? tanulók aránya (%)

 

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Matematika

6.

0

4,5

38,8

38,8

13,4

4,5

8.

1,5

1,5

13,6

43,9

30,3

9,1

10.

0

0

3,1

33,8

38,5

24,6

Szövegértés

6.

0

4,5

26,9

49,3

10,4

9,0

8.

0

0

6,1

16,7

63,6

13,6

10.

0

0

0

12,3

49,2

38,5

 

 

(A 6. évfolyamon a 3. képességszint, a 8. és 10. évfolyamon a 4. képességszint az alapszint.)

 

Feladatok:

A tanulók anyagi, szociális helyzete romlásának következményeire az iskolai nevelési-oktatási folyamatban fokozott figyelmet kell fordítanunk.

Er?sítenünk kell a tanulók motivációját, illetve a fegyelmet, ez segíthet az eredmények további javításában.

A felmérésekkor fokozott figyelmet kell fordítanunk a szül?i kérd?ívek begy?jtésére, ez alapozhatja meg a CSH-index teljesebb kör? értékelését, az eredmények kiértékelésekor a figyelembe vételét.

Az egyes évfolyamok átlagos eredményei jók, a figyelmet a pozitív és negatív irányban kiemelked? tanulókra kell fordítani.

=Az alapszintet el nem ér? tanulók (jelenleg már csak 1 f?), illetve a közvetlenül az alapszint feletti eredményt elér? tanulók felzárkóztatására, képességeinek fejlesztésére külön figyelmet kell fordítani.

=A kiemelked? képesség? tanulók további fejlesztése, számukra szakköri lehet?ségek biztosítása.

Az iskolai min?ségirányítási programhoz kapcsolódó intézkedési terv szerint a 2010. évi kompetenciamérés eredményét az I. félévi nevel?testületi értekezleten (2011. november 8.) dolgozta fel részletesen a testület. A 2011. évi mérés kiértékelése után a feladatok a tanévzáró értekezleten elfogadásra kerül? intézkedési terv részét képezik majd.

 

 

 

 

 

 


Intézkedési terv

a 2012/2013. tanévre

(az el?z? évben megfogalmazott célkit?zések megvalósításának folytatása, néhány új feladattal kiegészítve)

Az Intézkedési tervet a nevel?testület elfogadta, megállapodott abban, hogy ahol még szükséges, a következ? tanév elején a részleteket kidolgozza.

Határid? a részletek kidolgozására: 2012. szeptember 30.

Megvalósítás: 2012/2013. tanévt?l a határid?ig kidolgozott részletek alapján.

Felel?s: min?ségbiztosítási csoport

1.Díszítés, tisztaság

·Továbbra is kérjük és várjuk a szül?k segítségét a tantermek kifestéséhez

·A tantermekben a hátsó faliújság legyen informatív és esztétikus minden osztályban (pl. programok, kultúra). Az osztályf?nökök biztassák a diákokat erre.

·A tantermek napközbeni tisztaságára figyeljen minden szaktanár, ha szükséges, tegye szóvá az osztályban. Az elektronikus naplóba jegyezze be a kirívó rendetlenséget.

·Készítsünk pontozási rendszert az osztálytermek esztétikusságának értékelésére.

·Javítani kell az együttm?ködést a takarító céggel.

2.Személyes tör?dés

·Tudatosítani kell a tanulókkal, hogy a nevel?testület elvként vallja, hogy tanórákon és azon kívül is tör?dik a diáksággal.

·Felmérés a személyes tör?déssel kapcsolatosan (bels? kérd?ív alapján).

3.Fegyelmezettség

·A tantestületnek egységes alapelveket kell vallania e téren.

·Ezeket következetesen kell alkalmazni.

·Ugyanazon vétségért ugyanazt a büntetést kell adni.

·A magatartás és szorgalom elbírálásának elvi ajánlását mindenki ismerje, és lehet?leg tartsa szem el?tt az értékelésnél.

·A hiányzásokat precízen adminisztrálni kell és a törvényi kötelezettséget betartani.

·A tanulók fegyelmezettségével kapcsolatban sok probléma merült fel az utóbbi id?ben. A kollégák igen sok fegyelmezési módszert alkalmaznak. Munkaértekezleten folytatjuk a megbeszélést, a szükséges teend?k és a módszerek kidolgozását.

4.Érdekl?dés felkeltése

·Alkalmazzuk bátran továbbra is a motiváció érdekében a dicséretet, a pozitív meger?sítést, mint módszert. Még jobban hangsúlyozzuk azt az elvet, hogy ”Amit megtanulsz, azt nem vehetik el t?led”.

·Törekedjünk annak az érzésnek a megismertetésére, hogy a tanulás, a tudás örömet is jelenthet, okozhat.

·Továbbra is készüljenek fotók az eredményesen szerepl? tanulókról és a bejáratnál az „Akikre büszkék vagyunk” vitrinben kerüljenek bemutatásra eredményeikkel együtt.

·Ahhoz, hogy a diákság minél jobban elfogadja a követelményeinket, szembesíteni kell ?ket az érettségi utáni elvárásokkal (pl. elhelyezkedési lehet?ségek, problémák, pályakezdés, családalapítás nehézségei). Ehhez vegyük igénybe küls? el?adók segítségét is. Építsük be a témát az osztályf?nöki órákba, Bányais napba stb.

5.A kompetenciamérés eredményeinek vizsgálata

A kompetenciamérés eredményeit az érintett szakmák megvizsgálják, az eredményeket a nevel?testülettel ismertetik.

Határid?: 2013. február 28.Felel?sök: magyar és matematika munkaközösségek

A munkaközösségek megvizsgálják, hogy saját területükön a kompetenciamérés eredményib?l levonható következtetések milyen módon hasznosíthatók, milyen változtatásokra van szükség az egyes kompetencia területeken a fejlesztéshez.

Határid?: 2013. április 15.Felel?sök: minden további munkaközösség

6.A bels? mérések folytatása

Határid?:2013. június 15.Felel?s: munkaközösségek

7.A diákok elégedettségének mérése

A tanév végén készüljön felmérés arról, hogy a diákok mennyire elégedettek a tanév ?ket érint? programjaival, valamint a nyolc éves oktatás és nevelés kapcsán kérdezzük meg a végz?sök véleményét a nyolcosztályos képzésr?l, programról.

Határid?: 2013. június 20.Felel?s: iskolavezetés és min?ségbiztosítási csoport

 

 

Havi program

      szeptember

nap  esemény  megjegyzés 
1.    
2.     
 3.   1. tanítási nap; Tanévnyitó iskolagyűlés  
4.    
5.  Őszi szintemelő érettségi vizsgára jelentkezés  
6.     
7. Gólyanap  
8.    
9.     
10.    
11. Szülői értekezlet az 5. évfolyam számára 17 óra
12.    
13.    
14.    
15.    
16.    
17.    
18. Szülői értekezletek a 6-12. évfolyamok osztályai számára  
19.    
20.    
21.

Sportnap, Sportbál

Az OKTV-re való nevezés határideje

 
22.    
23.    
24.    
25. Szülői értekezletek a 6-12. évfolyamok osztályai számára  
26.    
27.    

28.

 Kutatók éjszakája  
29.    
30.    
     

Szülői Munkaközösség szervezeti és működési szabályzata

A Bányai Júlia Gimnázium Szülői Munkaközössége

szervezeti és működési szabályzata

 

1.A szülői munkaközösség létrehozása, jogszabályi és anyagi alapjai

1.1.A Bányai Júlia Gimnázium szül?i munkaközösségét a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény {Ktv.} 59. § (1) bekezdése alapján a Bányai Júlia Gimnázium tanulóinak szülei, gondvisel?i (a továbbiakban szül?k) alkotják. A szülők a szülői munkaközösséget jogaik érvényesítése, kötelességeik teljesítése érdekében hozták létre.

1.2.A szülői munkaközösség az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény 1.§-a alapján jött létre, amely szerint „…Az egyesülési jog alapján mindenkinek joga van arra, hogy másokkal szervezeteket, illetőleg közösségeket hozzon létre vagy azok tevékenységében részt vegyen.” A törvény 5.§-a szerint a szül?i munkaközösség nem minősül társadalmi szervezetnek (nincs szükség a cégbírósági bejegyzésére), tevékenységét jelen szervezeti és működési szabályzat alapján végzi.

1.3.A szül?i munkaközösségre vonatkozó jogszabályok:

-a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény,

-a nevelési–oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet,

-az érettségi vizsga vizsgaszabályzatának kiadásáról szóló 100/1997. (VI. 13.) Kormányrendelet.

1.4.A szülői munkaközösség működésének anyagi feltételeit az iskola fenntartója a költségvetésben köteles biztosítani {Ktv. 102.§ (8)}.

 

2.A szülői munkaközösség tagsága, egyéni és szervezeti joggyakorlás

2.1.A szülői munkaközösségi tagság a tanulói jogviszonnyal automatikusan keletkezik, és a tanulói jogviszony megsz?űnésével automatikusan megszűnik.

2.2.A szülő ezen szervezeti és működési szabályzatnak megfelelően gyakorolhatja mindazokat az egyéni jogokat, amelyek őt mint a szülői munkaközösség tagját a közoktatási törvényből, annak végrehajtási utasításából, az iskola belső szabályzataiból valamint egyéb jogszabályokból eredően megilletik.

2.3.A szülői munkaközösség gyakorolja a közoktatási törvényben a szülői szervezetet megillető jogokat mindaddig, míg a Bányai Júlia Gimnáziumban másik szülői szervezet nem alakul. Másik szülői szervezet létrejötte esetén a szülőket megillető jogok gyakorlása a Ktv. 59.§ (2) bekezdése szerint történik.

 

3.A szülői munkaközösség adatai

A szervezet neve: Bányai Júlia Gimnázium Szülői Munkaközössége

Címe: 6000 Kecskemét, Nyíri út 11.

Képviselője: A választmány elnöke

 

4.A szülői munkaközösség feladata, szervezete, döntéshozatala

4.1.Osztály szülői munkaközösségek

4.1.1.Az egy osztályban tanuló diákok szülei osztály szülői munkaközösséget alkotnak. A szülői munkaközösség munkájában történő részvétel a szülő joga, ugyanakkor a szülő nem köteles részt venni a szülői munkaközösség tevékenységében.

4.1.2.Az osztály szülői munkaközösség feladata az osztályban tanuló diákok tanulmányi munkájának és közösségi tevékenységének támogatása, segítése, érdekeik képviselete, az osztály közösséggé válásának elősegítése. Az osztály szülői munkaközössége figyelemmel kíséri a tanulói jogok érvényesülését, a pedagógiai munka eredményességét.

4.1.3.Az osztály szülői munkaközössége együttműködik az iskolavezetéssel, az osztályfőnökkel, az osztály diákönkormányzatával.

4.1.4.Az osztály szülői munkaközösség gyakorolja mindazokat a jogokat, amelyeket az iskola szabályzatai számára biztosítanak, dönt saját programjáról, tevékenységéről, a szervezeti és működési szabályzat keretei között meghatározza szervezetét, vezetését, megválasztja képviselőit.

4.1.5.Az osztály szülői munkaközössége véleményt nyilváníthat, javaslatot tehet az iskola munkájával kapcsolatos bármely kérdésben.

4.1.6.Az osztály szülői munkaközösségének összehívását a megtárgyalandó téma megjelölésével az osztályban tanuló diákok szüleinek 20 %-a, az osztályfőnök, az iskolavezetés vagy az osztályban tanuló diákok 20 %-a kezdeményezheti. Az osztály szülői munkaközösségét a kezdeményezés alapján szorgalmi időszakban két héten belül össze kell hívni. Az osztály szülői munkaközösségét a munkaközösség választott vezetője vagy az osztályfőnök hívhatja össze.

4.1.7.Az osztály szülői munkaközössége akkor határozatképes, ha az osztályban tanuló diákok 2/3-ának a szülője jelen van. A szülői munkaközösség határozatait nyílt szavazással egyszer? többséggel hozza, a jelen lévő szülők diákonként egy szavazattal rendelkeznek.

 

4.2.Iskolai szülői munkaközösség

4.2.1.Az osztályok szülői munkaközösségei alkotják az iskolai szülői munkaközösséget. Az iskolai szülői munkaközösség élén a választmány áll. A választmány a szülői munkaközösség legfőbb döntéshozó, véleményező, javaslattevő fóruma. A választmányba az osztály szülői munkaközösségek saját döntésük alapján 1 – 3 képviselőt delegálnak. A képviselők az osztályban tanuló diákok szüleit képviselik.

4.2.2.Az iskolai szülői munkaközösség feladata az iskolai nevelő–oktató munka segítése, támogatása, az iskola és a szülők közötti együttműködés előmozdítása, részvétel a tanulók és a tanulói közösségek, a szülők és a szülők közösségei érdekeinek érvényesítésében, a szülői közösségeket megillető jogok gyakorlásában.

4.2.3.Az iskolai szülői munkaközösség nevében a választmány gyakorolja a szülői szervezetet megillető jogokat. A választmány jogainak gyakorlását átruházhatja a választmány elnökére, a választmány vagy a szülői munkaközösség valamelyik tagjára, kivételesen olyan külső személyre, aki nem tagja a szülői munkaközösségnek.

4.2.4.Nem ruházhatja át a választmány az iskola megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával kapcsolatos fenntartói döntéshez, az iskola szabályzatainak elfogadásához, valamint az igazgató megbízásához, megbízásának visszavonásához kapcsolódó egyetértési, véleményezési jogát. A szülői munkaközösség jogainak megsértése esetén törvényességi kérelemmel fordulhat a fenntartóhoz {Ktv. 84.§ (2)}. A törvényességi kérelem, illetve annak elutasítása esetén a bírósághoz fordulás jogát sem ruházhatja át a választmány.

4.2.5.A választmány döntési joga kiterjed saját szervezetére, működésére, valamint mindazokra a kérdésekre, melyeket jogszabály vagy az iskola belső szabályzatai a hatáskörébe utalnak.

4.2.6.A választmány véleményt nyilváníthat, javaslatot tehet az iskolai életet érintő bármely kérdésben, kérdést intézhet az iskolavezetéshez, a nevelőtestülethez.

4.2.7.Az iskolai szül?i munkaközösség választmánya szükség szerint, de évente legalább kétszer ülésezik. A választmány összehívását a választmány tagjainak legalább 20 %-a, legalább négy osztály szülői munkaközössége, a szül?k legalább 10 %-a vagy az iskolavezetés kezdeményezheti, az ülés napirendjének megjelölésével. A választmányt a kezdeményezés alapján szorgalmi időszakban két héten belül össze kell hívni. A választmányt az elnök az igazgató közreműködésével is összehívhatja.

4.2.8.A választmányi ülésen tanácskozási joggal vesz részt az igazgató vagy az iskolavezetés képviselője. A választmány üléseire meg lehet hívni az iskola bármely tanárát, bármelyik szülőt.

4.2.9.A választmány akkor határozatképes, ha legalább 11 szavazásra jogosult jelen van. A választmányi ülésen minden osztály képviselőjének és az elnöknek egy-egy (összesen 17) szavazata van. A választmány döntéseit nyílt szavazással, egyszer? többséggel hozza. Személyi kérdésekben a választmány dönthet a titkos szavazásról.

4.2.10.A választmányt az elnök vezeti. Az iskolai szülői munkaközösség elnökét a választmány választja négy évre. A választmány elnökére javaslatot tehet a szülői munkaközösség bármely tagja vagy az iskolavezetés. Több jelölt esetén az lesz a választmány elnöke, aki legalább 9 szavazatot kapott. Ha nincs ilyen jelölt, új jelölést és választást kell tartani.

4.2.11.A szülői munkaközösséget az elnök képviseli. A választmány egyes ügyekben mást is megbízhat a szülői munkaközösség képviseletével

4.2.12.A választmány üléseit az elnök, távolléte esetén az általa megbízott választmányi tag vezeti. A választmány üléseiről emlékeztető készül, amely tartalmazza a napirendet, a megtárgyalt kérdéseket, valamint a választmány határozatait. Az emlékeztetőt az ülést levezető elnök (vagy az általa megbízott, az ülést levezető választmányi tag) és egy választmányi tag hitelesíti. Az emlékeztető elkészítéséről az igazgató gondoskodik, egy példányát az iskola irattárában kell elhelyezni.

 

 

A szervezeti és működési szabályzatot a szülői munkaközösség választmánya 2006. október 12-én elfogadta.

 

 

Szenténé Tubak Klára

a szülői munkaközösség elnöke

A Szül?i Munkaközösség választmánya

A szül?i munkaközösség választmánya

2014/2015. tanév

Osztály

Szül?

Tanuló

11.B

Dr. Budavári Zsuzsanna (elnök)

Kasza-Tóth Anna

5.A

Demény Judit

Szabó Konrád

5.A

Árvainé Fazekas Mariann

Árvai Zita

5.A

Sz?cs Eszter

Kovács Hanna Enik?

5.B

Borza Beáta

Borza Botond

5.B

Golovics Andrea

Liszicsán Dávid Antal

5.B

Mátó Laura

Mátó Márk

6.A

Fertigné Gyenes Anett

Fertig Alexandra

6.A

Bokros Katalin

Bancsi Márk

6.B

Böd? Helga

Bugya Kamilla

6.B

Lantosné Kovács Tímea

Lantos Balázs

6.B

Piroskáné Szabó Krisztina Erzsébet

Piroska Ádám

7.A

Steigler Lászlóné

Steigler Ádám

7.A

Lakó Erika

Oltyán Kristóf

7.B

Herczegné Balanyi Anikó

Herczeg Zsanett

7.B

Csenki Csabáné

Csenki Csongor

7.B

Fazekas Erika

Kurucz István

8.A

Kovács Ágnes

Kovács Anna

8.A

Muháné Geitz Annamária

Muha Krisztina

8.A

Kovács Ildikó

Pusztai Petra

8.B

Budai Zsuzsanna

Igaz Bátor

8.B

Baloghné Szabó Anita

Balogh Gerg?

8.B

Hermann Károly

Hermann Péter Pál

9.A

Borkics Márta

Szedresi Luca

9.A

Berta Ildikó

Berta Luca

9.A

Fertigné Gyenes Anett

Fertig Attila

9.B

Sánta Gabriella

Narad Márton

9.B

Sebestyénné Végh Anikó

Sebestyén Anikó

10.A

Feketéné Réthey Gabriella

Fekete Réka

10.A

Buzásiné Ádám Erzsébet

Buzási Dániel

10.A

Dr. Kissné Szabó Anita Szilvia

Kiss Dávid

10.B

Józsáné Kovacsik Gabriella

Józsa Katalin

10.B

Pásztorkáné Garaczi Margit

Pásztorka Bea

10.B

Gömöri Ágnes

Király István Gábor

11.A

Csonkáné Panek Andrea

Csonka Marcell

11.A

Dr. Kelemen Edit

Bodonhelyi Anna

11.B

Baloghné Szabó Anita

Balogh Gréta Katalin

11.B

Bodorné Tavaszi Anita

Bodor Mónika

11.B

Dr. Budavári Zsuzsanna

Kasza-Tóth Anna

12.A

Kupa Tiborné

Kupa Dalma

12.A

Pongóné Kovács Erika

Pongó Gabriella

12.A

Steigler Lászlóné dr. Rédei Rita

Steigler Alida

12.B

Baranyi Éva

Zemplényi Réka

12.B

Ger?háziné K?míves Katalin

Ger?házi Gerg?

12.B

Vargáné Pulai Edina

Varga József

 

 

Matematika pontszerző verseny

2016-2017. tanév

Szervező tanár: Varga József
email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Versenykiírás

1. forduló Feladatok Megoldás Eredmények
2. forduló Feladatok  Megoldás  Eredmények
3. forduló Feladatok  Megoldás  Eredmények
4. forduló  Feladatok   Megoldás  Eredmények
döntő      

 Az előző év megoldásai

I. forduló     II. forduló     III. forduló     IV. forduló

Az előző év eredményei

BEISKOLÁZÁSI TÁJÉKOZTATÓ

 Folyamatban...

 

A tanév rendje

A 2018/2019. tanév rendje

2018.

szeptember 3.

1. tanítási nap, 8 órakor tanévnyitó

szeptember 5.

Jelentkezési határidő az október-novemberi érettségi vizsgákra

október 6.

Megemlékezés az aradi vértanúkról osztálykeretben

október 15-29.

Írásbeli érettségi vizsgák

október 20.

A középfokú iskolák felvételi tájékoztatóban nyilvánosságra hozzák felvételi eljárásuk rendjét.

október 26. (péntek)

Utolsó tanítási nap az őszi szünet előtt

október 29. – november 2.

Őszi szünet

november 5. (hétfő)

Első tanítási nap a szünet után

november 8-12.; 19-23.

Emelt szintű és középszintű szóbeli érettségi vizsgák

december 7.

Az általános iskolai tanulók jelentkezése az írásbeli felvételi vizsgára

december 21. (péntek)

Utolsó tanítási nap a téli szünet előtt

december 27 - január 2.

Téli szünet

2019.

január 3. (csütörtök)

Első tanítási nap a téli szünet után

január 19. 10 óra (szombat)

Írásbeli felvételi vizsga (hozzánk jelentkező tanulók)

január 24. 14 ó.

Pótló írásbeli felvételi vizsga

január 25.

Az I. félév vége

február 1-ig

Félévi értesítők kiosztása

február 7.

Értesítés az írásbeli felvételi vizsgák eredményéről

február 18.

Jelentkezési határidő (hozzánk)

február 15.

Érettségire jelentkezés határideje

február 25.

Megemlékezés a kommunista diktatúrák áldozatairól osztálykeretben 9-12. évfolyam

március 18.

Ideiglenes felvételi jegyzék nyilvánosságra hozásának határideje

április 17. (szerda)

Utolsó tanítási nap a tavaszi szünet előtt

április 18 - április 23.

Tavaszi szünet

április 24. (szerda)

Első tanítási nap a tavaszi szünet után

április 16.

Megemlékezés a holokauszt áldozatairól osztálykeretben 9-12. évfolyam

április 30.

Döntések határideje a felvételről

május 2.

A 12. évfolyam utolsó tanítási napja

május 6. de.

Magyar nyelv és irodalom írásbeli érettségi

május 7. de.

Matematika írásbeli érettségi

május 8. de.

Történelem írásbeli érettségi

május 9. de.

Angol nyelv írásbeli érettségi

május 10. de.

Német nyelv írásbeli érettségi

május 13. de.

Informatika írásbeli érettségi, emelt szintű (Latin nyelv – 14 óra)

május 14. de.

Biológia írásbeli érettségi

május 16. de

Informatika írásbeli érettségi, középszintű (Ének-zene – 14 óra)

május 17. de.

Kémia írásbeli érettségi

május 17. du.

Földrajz írásbeli érettségi

május 20. de.

Fizika írásbeli érettségi

május 20. du.

Vizuális kultúra írásbeli érettségi

május 21. de.

Francia nyelv írásbeli érettségi

május 22.

Angol, német idegen nyelvi mérés a 6. és 8. évfolyamon

május 22. du.

Mozgóképkultúra és médiaismeret, dráma írásbeli érettségi

május 29.

Kompetenciamérés (olvasás-szövegértés, matematika eszköztudás, minden hatodikos, nyolcadikos, tizedikes tanulónál).

június 5-13.

Emelt szintű szóbeli érettségi vizsgák

június 14. (péntek)

Utolsó tanítási nap

június 17-28.

Középszintű szóbeli érettségi vizsgák

június 20-22.

Beiratkozás

Bányai Júlia-díjasok

A Bányai Júlia-díj kitüntetettjei

1999
   
Mayer Edina    Nagy Marianna
2000
     
  Kriston Vizi Gábor   
2001
Gangl Ágnes Nagy Dávid Vörös Krisztina
2002
   
Reiss Attila   Szabó Andrea 
2003
   
 Litter Anna   Reiss Tibor 
2004
     
   Borda Bence  
2005
Németh Bertalan Váradi Zsolt Gyula  Mészáros Eleonóra
2006
   
Katus Kinga   Molnár Nóra
2007
     
  Chu Minh Trang   
2008
   
Balogh Teréz   Garaczi Tamás 
2009
     
  Tótka Dorottya   
2010
     
  Fodor Zsuzsanna Réka   
2011
Lengyel Anna Máté Andor Pápai Márta
2012
Peszeki Nikolett Páli Réka Nagy Dániel
2013
     
  Takács Sándor   
2014
Bulla Gréta Flóra Janositz Gréta Ágnes Móczár Dávid
2015
 
Barta Zsolt   Takács Dániel
2016
Bodonhelyi Anna Coulibaly Patrik Sékou

Marticsek Réka

2017
   
Gucsi Bálint 12.A   Csomor Balázs Patrik 12.B

DIÁKJAINK

2018-2019. tanév 
5.a Of: Badó Zsolt 5.b Of: Sántáné Beke Anikó
Apró Márta Balázs Panna Kata
Bakos Ádám Tamás Barát Norina
Balla Géza Benyáts Petra
Bánhegyi Nándor Bíró György András
Bertollo Antonió Giovanni Biró Richárd
Bial Veronika Bogdány Sándor Szilárd
Bíró Csongor Vitéz Buzás Brúnó
Braunitzer Sára Mónika Csató Laura
Bulla Lili Csernák Zsófia
Csóka Botond Csík Szonja
Csonka Zsófia Csonka Lilla
Dunai Balázs Erdős Konrád
Erős Fanni Faragó Csillag Virág
Gallyas Georgina Csenge Gajdos Márk
Gyenesei Veronika Gera Viktor
Hajagos Norton Geredy Szilárd
Hegedűs Botond Gyenes Károly
Komáromi Zsombor Heizer Panna
Korpácsi Máté Holló-Zsadányi Senon
Kovács Laura Kiss Boglárka Ágnes
Lakó Botond Ladányi Csaba
Marsa Ádám Lédeczi Márton
Nagy Boglárka Lukács Luca
Nagy Ninett Mikuláss Dorka Sára
Pálfi Bálint Ádám Mohay Henrik
Pusztai Balázs Mohay Zorka
Pusztai Bálint Molnár Anna
Sánta Gábor Palotás Zsombor Zoltán
Sánta Zea Papp Szabolcs Ádám
Sárkány Boldizsár Rácz Gábor
Steinmetz Balázs Rigó Blanka
Szénás Gréta Szabó Márton
Tóth Hanga Katalin Szecsődi Szonja
Vámosi Zétény Botond Túri Gábor
Venczel László Zsombor Virág Eszter
Vincze Miklós Zakály András
   
6.a Of: Geleta Mihály 6.b Of: Brenyóné Malustyik Zsuzsanna
Bajáki Borbála Mária Andrássy Panni
Balásházy Dávid Antal Dávid
Balla Zita Balis Gergő
Bán Levente Bernáth Theodóra
Baranyi Panka Bielik Noémi
Bereczki Bence Birkás Luca Hanna
Bodonhelyi András Bóta Benedek
Demeter Emma Coulibaly-Rácz Médea Zília
Fazekas Levente Fekete Balázs
Ferencz József Bertalan Fellegi Regő
Forgó Olivér Futó Xavér
Gaál Tamás Halasi Áron
Györke Laura Horváth Bíborka Zsuzsanna
Horváth Zsolt Hovány Luca Laura
Huszka Janka Kapás Dávid Donát
Kaczkó Martin Kiss Beatrix
Kakuszi Bence Kisznyér Márton
Király Anna Kovács Krisztina
Király Barnabás László Kőrös Judit
Kispeti Anna Kun Bianka
Kovács Gergő Mák Péter
Kovács-Bánhalmi Hédi Zita Moisko Anna Júlia
Lázár Levente Nagy Márton Béla
Lukács Tímea Pálinkás Máté
Mészáros Botond Pap Tamara
Mihó Maja Pap Zalán
Nagy Korina Vanda Schweibert Bálint
Németh Lora Rita Simon Barnabás
Orosz Dorka Simon Csanád Álmos
Papp Barnabás Somodi Zselyke Zsófi
Petrányi Lilla Szabados Gabriella
Pozsonyi László Ákos Szabó Benedek Márk
Rickert Anna Míra Tózer-Nemes Boglárka
Szebellédi Anna Seron Varga Zsombor Márk
Székedi Fanni Zilai Bence
Veliczky Zalán  
   
7.a Of: Varga József 7.b Of: Molnár Marianna
Bakos Péter Levente Árvai Zsófia
Bánhegyi Dániel Borbély Bálint
Bende Heidi Bugya Emese
Bogár-Szabó Mihály Bujdosó Villő Sára
Bognár Adél Krisztina Dézsi Viktória
Börönte Kitti Dobos Máté
Csizmár Dóra Fehér Iván
Csuka Laura Orsolya Gál Janka
Dajka Dóra Gyimesi Anna
Ecsédi Dániel Hajagos Patrik
Farkas Orsolya Hangya Kinga Imola
Fejes Gergő Szabolcs Homoki Hanna Regina
Hajnal Balázs Kálóczi Milán
Hegedűs Bálint Kárász Milán
Kapás Anna Kispál Kamilla
Kasza-Kovács Máté Kovács Donát
Kégel Tamás Magos Virág
Laczkó Zsombor József Mayer László
Mihalik Sára Mészáros Máté
Mikó Krisztofer Mikuláss Péter Pál
Molitorisz Károly Mohácsi Levente
Nagy Dorka Nyári Zsolt
Nyikos Botond Tamás Nyúl Anna Eszter
Nyíri Kata Luca Orosz Sándor
Pap Marcell Palotás Botond László
Pásztor Bálint Petrovszki-Lajszki Lili
Szalai Anna Prausz Réka Édua
Szász Réka Boglárka Rácz Boglárka
Szekeres Máté Tamás Rácz Virág Emese
Szűcs Olívia Ruzsa Marcell
Tormási Tícia Szabó Natália Lívia
Urbán Luca Maja Székely Borbála
Vágó Ábel Iván Szöllősi Elenor
Vidman Emma Tamás Márton Áron
Vincze Natasa Vámosi Zsombor Zoltán
Virág Péter László Varga-Zalay Benedek Tibor
   
8.a Of: Szabó Ödön 8.b Of: Markót Mónika
Ádány Balázs Ádám Zsófia Anna
Alter Marcell Róbert Ávár Bence
Bán Noémi Balis Dominik
Beckwith Izsák Biró Leona Éva
Csikai Virág Bori Kristóf
Deák Adél Csomor Zsófia
Dong Yifan Csőszi Edit Lili
Dúl Noémi Dér Olivér
Ferenczi Levente Dósay Lilla
Gaál Adrienn Gál Nándor
Hajagos Marcell Gáspár Ákos
Herczeg Nelli Ginál Szabolcs
Huszka Áron Hegedűs Panni
Jászói-Nagy Gergő Józsa Tamara
Kispéter Zsuzsanna Zóra Jurászik Márk
Kiss Antal Gergely Kohut Márk Balázs
Koffenstein Dóra Kovács Melinda
Kollár Gabriella Kovács Vid András
Labancz Barnabás Lugosi Soma
Lékó Levente Lukács Nándor
Madácsi Emese Rita Mák Réka
Magos Dóra Anna Nagy Lőrinc Imre
Makány Máté Pap Nándor
Manga Milán Pászti Anna
Márhoffer Soma Pullai Zsombor
Nagy Anasztázia Rottár Kimi Victor
Oltyán Máté Sebők Janka
Pallagi Judit Seregély Anna Bora
Tóbiás Csilla Somodi Zalán Botond
Tóth László Szabó Bence
Váczi Bernadett Szabó Kornél Kristóf
Vandlik Teodóra Szilvási Hanna
Veliczky Csanád Vaczuli Kornél
Vörös Levente Vágó Zita Ildikó
Zelenyánszki András Völgyesi Máté
   
9.a Of: Rebek Renáta 9.b Of: Borsós Nikolett
Antal Katalin Bakó Eszter Enikő
Árvai Zita Marian Bera Beatrix
Bodnár Levente Bodnár Máté
Bodor Milán Ferenc Borza Botond
Csongor Bálint Brúnó Börönte Balázs
Erdős Kornél Deák Péter
Faragó Tamás Gyenes Tímea
Farkas Eszter Horváth Hanna Zsófia
Forgó János Bálint Iván Annamária
Góbor Bence K. Szabó Kristóf
Györke Noémi Király Pál
Hegedűs Lilla Kis-Baranyi Balázs
Iván Molli Kispál Kristóf
Józsa Kristóf Komáromi Dorina
Kása Zita Kósa Viola
Katona Bálint Mátó Márk
Kovács Gergely Mezei Polett
Kovács Hanga Mihálka Máté
Kovács Hanna Enikő Mixtaj Flóra
Kovács Kristóf Muhari Noémi
Marticsek Marcell Nagy Zorka Anna
Merena Gábor Papp Ildikó Hanna
Mihalik Bálint Olivér Radványi Kende
Nagy Judit Janka Somodi Soma Tamás
Palásti László Szabó Dóra Zsófia
Piskolti János Viktor Szalai Simon
Sárkány Zorka Szigeti Fanni
Spirk Tamás Tóth Izabella
Szabó Konrád Tamás Ujvári Fanni
Szórát Béla Weigert Atina Szilvia
Tormási Zsombor László Zsigmond Richárd Tibor
Török Ágoston  
Urbán Janka Sára  
Vámos Dóra  
Virág Dávid  
Zsigó Dávid  
   
10.a Of: Keresztes-Gudmon Veronika 10.b Of: Borzákné Dr. Nacsa Mária
Bancsi Márk Attila Ábrahám Balázs
Benkovics Boglárka Bálint György Márton
Böjthe Dóra Bori Barnabás
Czapik Martin Bugya Kamilla Mária
Csomor Sára Bulla Jázmin Anna
Dali Tünde Csomor Tamás
Deres Péter Fehér Enikő
Dúl András Fejes Ágnes
Fehér Zsombor Fenyvesi Máté
Fertig Alexandra Mónika Gegő Levente
Giblák Adél Renáta Kolosits Emili Mária
Holecz László Kovács Zoltán
Ipacs Kornél Labancz Levente
Kasza Dániel Lantos Balázs
Kiss Balázs Molnár Kamilla
Kiszely Natália Ágnes Nagy Barbara
Kollár Anna Oláh Csaba
Kovács Bence Oláh Rebeka
Madár Áron Attila Ölvödi Soma
Mészöly Odett Gabriella Pajor Áron
Monus Laura Piroska Ádám Olivér
Pálinkás Balázs Szabó Marcell
Pálvölgyi Zsófia Szabó Péter László
Pöszmet Vanessza Szécsényi Szabolcs Viktor
Schwób Armand Dániel Szentgyörgyi Kornélia
Somodi Hanna Eszter Takács Lili
Sörös Patrik Tóth Zsófia
Surányi Kristóf Varga Ádám
Tamási Máté Varga Tamás
Tóth Titus Varga-Zalay Babett
  Veliczky Zsófia
  Vidman Luca
   
11.a Of: Berkecz Pál 11.b Of: Reiterné Makra Zsuzsanna
András Bence Bekő Katinka Csenge
Antalfalvi Anna Bogner Dávid
Baranyi Bernadett Bujdosó Gréta
Baranyi Brúnó Czingráber Fanni
Bozóki Enikő Faragó Dóra
Bukor Tamás Farkas Lilla
Finta Ferenc Fehér Izabella
Forró Boglárka Gaál Petra
Gróf Bence  Gerő Benedek János
Gyenge Blanka Gyimesi Eszter
Huszka Hanna Hegedűs Eszter
Kaiser Nóra Luca Hegedűs Levente
Kaptás Flóra Herczeg Zsanett
Köteles Kristóf István Bálint Boldizsár
Lukács Laura Kolonics Milán
Mák Zoltán Kovács Áron
Mihalik Dániel Kovács Timon
Molitorisz Luca Kurucz István
Nagy Dorottya Magyari Alex
Németh Hédi Mester Dóra Klára
Nyíri Anna Eszter Négyessy Júlia Zita
Oltyán Kristóf Nyakas Kitti Zolna
Oroszi Péter Rúzsa Dániel
Pallagi Norbert Solt Márta Kata
Pászti Lilla Szabó Márk
Rácz Zsombor Szigeti Izabella Bianka
Steigler Ádám László Szilvási Adrienne
Szabó Gréta Mária Tóth Petra
Szász Attila Treiber Tamás Norbert
Trombitás Lili Váradi Lili
Turán Gergő Lajos Varga Ákos
Varga-Fekete Dániel Veres Enikő Evelin
Venyingi Fanni Vörös Annabella
Vidman Áron Zsetkó Dávid
Zubek Brenda Roberta  
Zsoldos Zsuzsa  
   
12.a Of: Bogdányné Pigniczki Erzsébet 12.b Of: Reiss Katalin
Bali Zsombor Balogh Gergő Csaba
Bimbó Johanna Bogner József
Bíró Barna Csőszi Tibor
Bulla Zsófia Hanna Fekete Lolita Dolóresz
Csörgő Dávid Sándor Fodor István
Erdei Gergő Pál Fodor Vajk
Erdős Kristóf Hermann Péter Pál
Goszpodinov Emese Igaz Bátor
Gulyás-Kis Bence Katona Iván
Hegedűs András Kiss Bence Barnabás
Johanyák Csaba Kristóf Kiss Patrícia
Józsa Csongor Kovács Izabella
Kellerwessel Klaus Hans Kovács Szonja Léna
Király Amanda Kurucz Ádám
Kis Roland Lázár Jázmin
Kovács Gréta Anna Nagy Szófia
Kökény János Nemes Luca
Lóczi Izabella Németh Anna
Lór Bálint Nyíri Vivien
Muha Krisztina Ónodi Leona
Perge Debóra Pecze Krisztina
Pusztai Petra Sinka Balázs
Rapi Milán Sinkó Renáta
Sisak Lili Tamara Svorenj Emma
Szilágyi Zsófia Székely Zsófia
Török Ábrahám Tokovics Dávid Tamás
Vida Eszter Tóth Ambrus
Virág Milán Miklós Véber Evelin
Zsótér Melinda  

csengetési rend

Csengetési rend

becsengetés figyelmeztető
csengetés
kicsengetés
0. 07:10  - 07:50
1. 08:00 08:40 08:45
2. 08:55 09:35 09:40
3. 09:50 10:30 10:35
4. 10:55 11:35 11:40
5. 11:50 12:30 12:35
6. 12:40 13:15 13:20
7. 13:25 14:00 14:05

Volt tanáraink

Akik a Bányai Júlia Gimnáziumban tanítottak

Igazgatók:

Gabala Ibolya, Jánossy Kálmán, Dr. Simon László, Dr. Bán Ervinné, Fischer István, Brenyó Mihály

Adamik Ferenc

Bába Viktória

Bajtai Mária

Baky Lajos

Balázs Mátyásné

Balog Edina

Baltás Dániel

Dr. Baltás Gézáné

Dr. Bán Ervinné

Báron László Lajosné

Bathó István

Dr. Beke Ida

Beke József

Beke Józsefné

Bella Rózsa

Bóka Papp Mária

Borsos Ferenc

Boskó Imola

Bölcs István

Bölcs Istvánné Berkes Anna

Burián Éva

Butsi Istvánné

Csapó Katalin

Csáky Klára

Csernus Lászlóné

Csoma Mária

Dr. Csupor István

Dr. Csupor Istvánné

Dankó Géza

Deim Sára

Ember Jánosné

Faragó Magdolna

Farkas Ágnes

Fazekasné Kary Tünde

Fekete Antalné

Dr. Feketéné Kordé Katalin

Fischer István

Dr. Fodor Istvánné

Fojtik Eszter

Galambos Péter

Galgóczy Anna

Dr. Gátai Ferencné

Gémes Anna (Dr. Kardos Józsefné)

Dr. Gréczy Imréné

Gurabi Gyuláné

Gyönyör Tekla

Györgyiné Konc Judit

Gyulai Antalné

Dr. Gyurkovics Istvánné (Pallos Erzsébet)

Hadi István

Hadi Istvánné

Hamza Győzőné

Herczegh Adolf

Homoki Györgyné

Horváth Katalin

Horváth Kázmérné

Hőrig Katalin

Huszka Márta

Kálmán Lajosné

Kapots Ildiko

Károlyfalvi József

Dr. Katona Piroska

Kelemen György

Kereckei Elekné

Késmárki Andrásné

Dr. Ketzán Ivánné

Kiss Ferenc

Kiss Lajosné

Kiss Szabóné Petri Zsuzsanna

Dr. Kollányi Teréz

Kósa Károlyné

Kovács Gergely

Kovács György

Kovács Istvánné

Kovács Katalin

Kovács Pál

Kovács Rita

Kovács Tiborné

Krajcsovicz Mihályné

Kurilla Márta

Kurucz Géza

Kurucz Gézáné

Dr. Lestár Béláné

Leviczki József

Dr. Losoncz Mihályné

Lőrincz Béla

Maczkó Gézáné

Mag Józsefné

Makáry Szilvia

Mester Barnabásné

Mészáros Lászlóné

Mészáros Zsófia (Juhász Lászlóné)

Molnár Sándor

Nagyné Kasza Irén

Nulinek Jenőné

Nyerges Andrea

Nyerges György

Nyulászné Homoki Katalin

Oláh Lajos

Omlósi Margit

Óvári Lajos

Óváriné Csabai Mária

P. Kovács Istvánné

Pálinkás Ilona

Pető Istvánné

Péter Lászlóné

Pintérné Major Éva

 

Pozsgai Imréné

Rab Dénes

Radnai Antal

Dr. Rebek Lőrincné

Retkes Anna

Rezsekné Fehér Laura

Rési Jánosné

Sándor Erzsébet

Dr. Sárkány Ernőné

Dr. Sármási Jenőné

Dr. Simon László

Szabadi Sándorné

Szabó Csilla

Dr. Szabó Elek

Szabó Ilona

Szabó Józsefné

Szabó Miklós

Dr. Szabóné Aradi Mária

Szabó Sándor

Szabóné Fricska Anna

Szalai Sándor

Szász Antal

Székely Jánosné

Szegediné Tóth Ildikó

Szekér Endréné

Széles Judit

Dr. Széles Lajosné

Dr. Szenáki Jánosné

Szilágyi Tiborné

Szirmai Mónika

Szőts Rudolf

Dr. Sztanojev Györgyné

Dr. Tapasztóné Perlaki Magdolna

Dr. Tiszavölgyi Kinga

T. Nagy Ferencné

Tamási Andrásné

Tolnainé Tarnai Éva

Tornyai Jenő

Tóth Ágnes

Tóth Viktor

Tritz Egon

Ujlakyné Szűcs Éva

Urbán Sándorné

Varga Mária

Dr. Varga Sándorné

Vass Albin

Vágó Judit

Verasztó Ferencné

Vida Józsefné

Zakar Béláné

Zöldi Kovács János

Zemplényi Gyula

Zsírosné Kis Ilona

 

Tanáraink

 

Tanáraink a 2018/2019. tanévben
név szaktárgyak email
Badó Zsolt matematika-informatika This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Bakk János matematika-fizika This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Berkecz Pál történelem-könyvtár This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Bogdányné Pigniczki Erzsébet matematika-informatika This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Borsos Katalin biológia-kémia-humánökológia This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Borsós Nikolett magyar nyelv és irodalom This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Borzákné dr. Nacsa Mária történelem-orosz nyelv This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Brenyóné Malustyik Zsuzsanna magyar nyelv és irodalom-latin nyelv This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Geleta Mihály
testnevelés This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Halász Alexandra matematika - fizika - számítástechnika This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Hegyvári Gabriella angol nyelv This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Huszárik Tamara angol nyelv - történelem This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Jankay Éva magyar nyelv és irodalom-angol nyelv-mozgókép és médiaismeret This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Keresztes–Gudmon Veronika magyar nyelv és irodalom-francia nyelv-orosz nyelv This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Kiss Róbert matematika–informatika–kémia This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Korsósné Jávorka Zsuzsanna igazgatóhelyettes,
bilológia-földrajz
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Krett György informatika This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Dr. Lukács Lajos igazgató,
matematika-fizika
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Magony Katalin testnevelés This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Markót Mónika német nyelv This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Máthé Ildikó igazgatóhelyettes,
angol nyelv-orosz nyelv
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Molnár Marianna német-nyelv-orosz nyelv This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Rebek Renáta angol nyelv –––
Reiss Katalin német nyelv This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Reiterné Makra Zsuzsanna matematika-kémia-számítástechnika This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Sántáné Beke Anikó rajz és vizuális kultúra This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Szabó László testnevelés This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Szabó Ödön biológia-földrajz This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Szappanos Tibor testnevelés This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Széki Mirella angol nyelv-történelem

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Szittyai István  matematika-fizika

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Tóth Márta német nyelv-orosz nyelv

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Dr. Ujlaky István történelem-földrajz This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Varga József matematika-fizika This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Vargáné Hajdú Mária laboratórium vezető,
kémia-fizika
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Varga Györgyi magyar nyelv - német nyelv, logopédus - gyógypedagógus This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Kecske Kupa

A MATEGYE által szervezett Kecske Kupa matematika versenyen mintegy száz csapat mérte össze tudását: a versenyz?k Kecskemétr?l és több vidéki városból érkeztek. A bányaisok is szép számban vettek részt a vetélked?n, s a díjazottak közé a következ? csapatok kerültek:

Mihalik Bálint, Piskolti János, Török Ágoston, Virág Dávid 5.A - II. hely (felkészít? tanár: Varga József, Brenyó Mihályné); Kósa Viola, Papp Ildikó Hanna, Szigeti Fanni, Tóth Izabella 5.B - V. hely (Badó Zsolt, Kiss Róbert); Nagy Janka, Sárkány Zorka, Urbán Janka, Vámos Zorka 5.A - VIII. hely (Varga József, Brenyó Mihályné); Bancsi Márk, Dúl András, Ipacs Kornél 6.A - IV. hely (Halász Alexandra, Brenyó Mihály); Fejes Ágnes, Geg? Levente, Kovács Zoltán 6.B - VI. hely (Badó Zsolt); Bálint György, Bulla Jázmin, Fehér Enik?, Kolosits Emili 6.B - X. hely (Badó Zsolt, Brenyó Mihály); Bozóki Enik?, Bukor Tamás, Mihalik Dániel, Varga-Fekete Dániel - III. hely (Kiss Róbert, Varga József); Kaptás Flóra, Nagy Dorottya, Nyíri Anna Eszter, Venyingi Fanni - IV. hely (Varga József, Csordás Mihály); Erd?s Kristóf, Marozsi Ádám, Török Ábrahám, Varga Ákos 8.A - VI. hely (Bogdányné Pigniczki Erzsébet).

TITOK Angol levelez? verseny

TITOK Angol nyelvi levelez?versenyen Zsótér Melinda 8.A országos 1. helyezést ért el, míg Török Ábrahám és Varga Ákos 8.A csapata 5. helyezett lett. Felkészít? tanár: Hegyvári Gabriella.

ABACUS

AZ ABACUS Matematikai Lapok pontszerz? versenyén Papp Ildikó Hanna, Zsigó Dávid, Katona Bálint, Kispál Kristóf, Marticsek Marcell és Török Ágoston ezüstfokozatú, Nagy Judit Janka, Mihalik Bálint és Virág Dávid (mindannyian 5. osztályosok) bronzfokozatú dicséretben részesült. Bíró Kristóf 1. helyezett lett és aranyfokozatú, Ábrahám Balázs, Mészáros Máté, Tamási Máté, Kovács Bence és Molnár Kamilla ezüstfokozatú, Molnár Péter Soma és Bori Barnabás (6. osztályosok) bronzfokozatú dicséretet kapott. Steigler Ádám László 2. helyezett lett és aranyfokozatú dicséretben, Nyíri Anna Eszter és Heged?s Eszter bronzfokozatú (7. osztály), Varga Ákos és Zsótér Melinda (8. osztály) ezüstfokozatú dicséretben részesült.

Tanévzáró ünnepség

TANÉVZÁRÓ ÜNNEPSÉG

2015. június 19. 18 óra

Vermes Miklós Nemzetközi Fizikaverseny

Simon Dániel Gábor 9.A a 2015. június 15-17-én Sopronban megrendezett Vermes Miklós Nemzetközi Fizikaverseny dönt?jén 4. helyezést ért el. Felkészít? tanár: Bakk János.

Elérhetőség

 

Bányai Júlia Gimnázium

 H-6000 Kecskemét, Nyíri út 11.

tel.: 06 76 481 474

fax: 06 76 486 942

email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

web: www.banyai-kkt.sulinet.hu

gps:
46°54'30.0"N 19°40'50.5"E
46.908333, 19.680684

 

QR-kód:

 

Iskolánkról

A Bányai Júlia Gimnázium

Elődeink: A XIX. század végétől a XX. század közepéig különféle református, katolikus és állami nevelő intézetek, leányiskolák és leánygimnáziumok oktatták és képezték Kecskeméten a polgárok leányait. 1948-ban, az iskolák államosításakor egyesítették Kecskeméten a református és római katolikus leánygimnáziumot, az így létrehozott Állami Szenczi Molnár Albert Leánygimnáziumot tekinthetjük iskolánk jogelődjének. Az iskola 1953-ban vette fel Bányai Júliának, az 1848/49-es szabadságharc századosságig jutott női hősének nevét.

Az iskola épülete: Jelenlegi épületünk a Nyíri úton 1966-ban épült fel. Az eredetileg 12 tantermesre tervezett épületben az átalakítások után jelenleg 16 osztályterem, 3 természettudományos előadóterem és 3 laboratórium, 4 szaktanterem, 5 nyelvi tanterem, 2 számítógépterem és további két csoportterem, egy tornaterem, két kis kondicionáló terem és sportudvar szolgálja az oktatást, közel 20.000 kötetes könyvtár és klubszoba pedig a tanulók művelődését, kikapcsolódását.

Az oktatás és nevelés ma: Az iskola mai profilja 1989-ben alakult ki, ekkor vált lehetővé – először kísérleti jelleggel – tehetséggondozási célú nyolcosztályos gimnáziumi képzés kialakítása. Az első ilyen programmal működő osztályok 1991-ben indultak.

Iskolánk pedagógiai programjában a klasszikus gimnáziumok kettős célját tűzte maga elé, magas szintű általános műveltséget nyújtva készítjük fel diákjainkat a felsőfokú továbbtanulásra, egyben konvertálható tudást adunk a középfokú végzettséggel történő elhelyezkedéshez. Végső soron a művelt értelmiségi ember képzése a célunk.

Ezt a célt úgy tartjuk elérhetőnek, ha a klasszikus humanista értékeket középpontba állítva a műveltségi elemek egyensúlyát megtartó oktatás és nevelés folyik az iskolában. Célunk az igényes matematikaoktatásra és a kísérletek, a gyakorlat és az elméleti gondolkodás összhangjára épülő természettudományos képzés, korszerű informatikai alapismeretek adása, a magas szintű anyanyelvi kultúra és erre építve két idegen nyelv használható szintű elsajátíttatása, a művészeti, esztétikai és testi nevelés egyensúlyának megteremtése, a tanulók harmonikus személyiségfejlesztése.

Munkánk eredményességének egyik mutatója diákjaink tanulmányi teljesítménye. Ma már ezt az eredményességet többféle szempont alapján is mérhetjük. Egyrészt a középiskolák továbbtanulási eredményeit, a továbbtanulók nyelvvizsga eredményeit, az érettségiken a tanulók által nyújtott teljesítményeket bemutató központi összehasonlításokban diákjaink minden területen a legjobb 10%-ban szerepelnek. Másik igen fontos mutatóként megjelent a kompetenciamérések eredménye, amiben szintén a középiskolák élvonalában találhatók diákjaink. A harmadik mutató a különböző tanulmányi és egyéb versenyeken elért eredmények. A versenyeztetés a tehetség felismerésének, a tehetségápolásnak egyik eszköze, nem cél, de segít motiválni diákjainkat, segíti őket erős és gyenge pontjaik felismerésében, értékrendjük, önértékelésük fejlesztésében is. Ehhez az iskola teret, lehetőséget, felkészítést és elismerést biztosít.

Végül szólnunk kell a tanórán kívüli foglalkozások lehetőségéről is, melyhez az anyagi alapot az iskolát támogató két alapítvány teremti meg. Énekkar, robotprogramozó szakkör, disputa-kör, sportköri foglalkozások és játék órák valamint különféle tantárgyi szakkörök és délutáni programok szolgálják a diákok érdeklődésének kielégítését, művelődését, kulturálódását.

A 2014/2015-ös tanév díjazottjai

Nyolc éven át nyújtott kiemelked? tanulmányi teljesítményéért Barta Zsolt 12.A és Takács Dániel 12.B vehette át a Bányai Júlia-díjat a ballagáson.

Kit?n? tanuló díjat kapott Hábenczyus Alida Anna 12.B. Lázár Kincs? és Masir Bence 12.B Közösségért végzett munkájukért, Berbekár Réka 12.B, Gályász Szonja 12.A, Hermann Dávid 12.B, Masir Bence 12.B és Sinkó Csaba 12.B Kiemelked? teljesítményért részesültek elismerésben.

A 2014/2015-ös tanévben a következ? tanulók nyerték el az Évfolyamels? címet:

Török Ágoston 5.A, Ipacs Kornél 6.A, Nyíri Anna Eszter 7.A, Tokovics Dávid 8.B, Simon Dániel Gábor 9.A, Rácz Donát 10.A és Coulibaly Patrik 11.A és Barta Zsolt 12.A.

Az évzárón a tanév során nyújtott kiemelked? teljesítményért, versenyeredményekért a következ? tanulók vehettek át oklevelet és elismerést:

Mihalik Bálint 5.A, Török Ágoston 5.A, Zsigó Dávid 5.A, Papp Ildikó Hanna 5.B, Bancsi Márk 6.A, Dúl András 6.A, Ipacs Kornél 6.A, Bugya Kamilla 6.B, Molnár Kamilla 6.B, Kaptás Flóra 7.A, Mihalik Dániel 7.A, Nagy Dorottya 7.A, Nyíri Anna Eszter 7.A, Rácz Zsombor 7.A, Steigler Ádám 7.A, Szász Attila 7.A, Venyingi Fanni 7.A, Zsetkó Dávid 7.B, Kovács Panna 8.A, Varga Ákos 8.A, Balogh Gerg? 8.B, Bogner József 8.B, Hermann Péter Pál 8.B, Tokovics Dávid 8.B, Simon Dániel Gábor 9.A, Molnár Balázs 9.A, Gosztonyi Csenge 10.A, Coulibaly Patrik Sékou 11.A, Csontos Dávid 11.A, Marticsek Réka 11.A, Kiss Máté 11.A.
Közösségért és kiemelked? teljesítményért elismerést vehetett át Piskolti János 5.A.

Gratulálunk a díjazottaknak, és köszönjük a Bányai Júlia Gimnáziumért Alapítvány támogatását.

DSD I nyelvvizsga

Mint arról korábban beszámoltunk, a Nemzeti Er?forrás Minisztérium, a Németországi Szövetségi Köztársaság Kultusz-miniszterek Állandó Konferenciája valamint a Magyarországi Németek Általános M?vel?dési Központja (MNÁMK) képvisel?ib?l álló bizottság döntése alapján 2015 tavaszán nyolcadik osztályos diákjaink egy csoportja ingyenesen vehetett részt iskolánkban DSD I. (Deutsches Sprachdiplom I.) nyelvvizsgán. 9 tanulónk B1, 5 bányais pedig A2 szint? sikeres vizsgát tett.

A B1 szintet elért tanulók 2015. június 12-én a Magyarországi Németek Általános M?vel?dési Központjában (Ungardeutsches Bildungszentrum) vehetik át ünnepélyes keretek között a vizsgabizonyítványukat.
Az ünnepség alkalmával nyújtják át iskolánknak azt a dokumentumot is, amely hivatalosan igazolja, hogy intézményünk a DSD I vizsgarendszer elismert iskolája.

You are here: Home